Een nieuwe week, een nieuw thema! We vliegen er de komende drie weken (tot aan de vakantie) in met het thema 'De kip en het ei! Pasen!' In de klas maakten we kennis met Mia de Kip. Maar wat zit Mia in een triestig hok... Dat kunnen wij veel beter. Gewapend met verfschorten, verfrollers en kurken om te stempelen gaan we ervoor! We pimpen het hok van Mia, en zorgen ervoor dat ze kan genieten van een luxeverblijf! Dat ziet er al veel beter uit! Mia de Kip is zelfs zo tevreden, dat ze ons de volgende ochtend beloonde met eitjes! Elke dag kijken we in het hok of ze flink alle maïs heeft opgegeten en eitjes heeft gelegd. We tellen de eitjes en bekijken ze: zijn ze allemaal hetzelfde? Want ons Mia is dan ook een speciale paaskip, he! Ze legt de mooiste, verse (!) paaseitjes! Ja, echt waar! Mia zingt en legt eitjes! De kip van juf Nele kwam ook eens op bezoek... Daar waren de kindjes (en misschien ook de juf) iets minder fan van.. Maar toch nemen we een kijkje van dichterbij In de
Deze week gaan we aan de slag met het thema Gekke Schoenen! We zijn de week begonnen met het verhaal ' Jules past schoenen'. In het verhaal houden ze bij Jules thuis een grote kuis in de schoenen. Dat brengt Jules en z'n zus Marie op het idee om een schoenenwinkel te spelen. Jules past allerlei schoenen. Dat moet lukken! De kinderen hebben ook schoenen mee, net zoals bij Jules in het verhaal. Daar gaan we direct mee aan de slag. Oei, toch niet zo handig, die grote papa schoenen... Een schoenenwinkel in de klas! Sorteerspel: groot en klein, paren maken. Veters strikken. We dansen op het lied ''schoenen om te dansen''. Dit doen we met mama- en papaschoenen We kleuren voor de Sint! Spelen met plaatsbegrippen: gekke Jules heeft een doos OP zijn hoofd... Gekke Jules zit IN de doos... Dat kunnen wij ook! Spe
We zijn het thema gestart met een waarneming. Jules had een koffer mee waar allerlei ballen en ballonnen inzaten. Na de waarneming hebben we een ballenhoekje in de klas ingericht. Daar kunnen we volop spelen en experimenteren! Ook een bowlingspel was er bij Aan de tekentafel oefenen we op gesloten vormen tekenen door een ballon te tekenen aan een touwtje Aan de knutseltafel kunnen we kiezen tussen stempelen met ballonnen of knikkerverven! Als godsdienstig moment speelden we naamrolbal: we rollen de bal een voor een naar elkaars want iedereen in onze klas hoort er bij! Op woensdag zijn we rustig begonnen met een ballonnenmassage We leerden een versje aan over de ballon: Ballonnetje, ballonnetje ik blaas je op Ballonnetje, ballonnetje, je krijgt een dikke kop Ballonnetje, ballonnetje, ik blaas je......BOEM Aan de spelletjestafel kunnen
Jullie ook bedankt! Fijn verlof
BeantwoordenVerwijderen