Thema: Rupsje Nooitgenoeg! π
Dit thema beginnen we niet met een brainstorm, maar met het voorlezen van het boek! Nadien maken we een brainstorm om te kijken wat ze van het verhaal kennen. En wat was de brainstorm uitgebreid!
We vullen de raamtekening aan en vullen de buik op met wat de rups op maandag at. Ook de andere dagen vullen we de raamtekening en het prikbord aan.
In de klas zijn de hoekjes verrijkt met allerlei spelletjes in thema.
Met een pincet sorteren we de fruitsoorten.
In de keuken zijn er knuffels van groenten en fruit.
Een memory: twee dezelfde prentjes zoeken
Schaduwpuzzels, rups en vlinder puzzel.
Dopjesspel
Aan de plasticinetafel rollen we bolletjes op het lijfje van de rups te maken. De plasticineplaat vertelt hoeveel bolletjes er gemaakt moeten.
Ook de vertelschort was van de partij. Zo'n grote singer van kaartjes hadden we nog nooit gemaakt!
Spelen met rustige muziek en insectenbeelden op de achtergrond
We luisteren naar het verhaal, verteld met stokpopjes
Gaatjes vullen met bouten en moeren in de juiste kleuren.
We maken een rupsje door parels op een touw te rijgen!
Aan de thematafel worden er rupsjes gesorteerd, of een grote rups gebouwd!
Leesboek aangevuld met reclamefolders en receptenboekjes met allerlei lekkers.
Juf ValΓ©rie vond twee rupsjes! Die bekijken we van dichterbij! π§
Op donderdag mochten we ons uitleven in de zaal met het materiaal van 'Moev'.
En dat is wat we deden!
We knutselen een rups door te knippen of te scheuren. Alle snippers kleven we nadien op.
Op woensdag wisselden we opnieuw van klas. Dit is wat de kindjes van juf ValΓ©rie deden:
Reacties
Een reactie posten