We houden een gezamenlijke instap rond het verhaal 'Wij gaan op berenjacht'. In mijn koffer zitten allerlei attributen die terugkomen in het verhaal. Ik stel ze aan de kinderen voor. Nadien luisteren we naar het verhaal, gebracht met Kamishibai. In de klas verrijken we de hoekjes rond alles wat met beren te maken heeft. De keuken maakt plaats voor een grot! De ouders van Mar brachten een hele grote beer mee! Dolle pret in onze grot! Een thematafel waarin alle scènes uit het verhaal nagespeeld kunnen worden. Ringsjablonen en veters. Puzzels rond beren. Sorteerbeertjes Vrij tekenen rond het verhaal. Oefening baart kunst. Wat een prachtige beren worden er getekend! We schilderen heel geleid een beer! Stap voor stap. 🐻 In het verhaal gaan de personages een avontuur tegemoet en komen ze allerlei dingen tegen: Wij gaan op berenjacht. We gaan een hele grote vangen. Wat een prachtige dag. Wij zijn niet bang! Ohnee.. gras! Lang, wuivend gras. We kunnen er niet bovenover. We ku...
Een nieuwe week, een nieuw thema! We vliegen er de komende drie weken (tot aan de vakantie) in met het thema 'De kip en het ei! Pasen!' In de klas maakten we kennis met Mia de Kip. Maar wat zit Mia in een triestig hok... Dat kunnen wij veel beter. Gewapend met verfschorten, verfrollers en kurken om te stempelen gaan we ervoor! We pimpen het hok van Mia, en zorgen ervoor dat ze kan genieten van een luxeverblijf! Dat ziet er al veel beter uit! Mia de Kip is zelfs zo tevreden, dat ze ons de volgende ochtend beloonde met eitjes! Elke dag kijken we in het hok of ze flink alle maïs heeft opgegeten en eitjes heeft gelegd. We tellen de eitjes en bekijken ze: zijn ze allemaal hetzelfde? Want ons Mia is dan ook een speciale paaskip, he! Ze legt de mooiste, verse (!) paaseitjes! Ja, echt waar! Mia zingt en legt eitjes! De kip van juf Nele kwam ook eens op bezoek... Daar waren de kindjes (en misschien ook de juf) iets minder fan van.. Maar toch nemen we een kijkje van dichte...
We zijn het thema gestart met een waarneming. Jules had een koffer mee waar allerlei ballen en ballonnen inzaten. Na de waarneming hebben we een ballenhoekje in de klas ingericht. Daar kunnen we volop spelen en experimenteren! Ook een bowlingspel was er bij Aan de tekentafel oefenen we op gesloten vormen tekenen door een ballon te tekenen aan een touwtje Aan de knutseltafel kunnen we kiezen tussen stempelen met ballonnen of knikkerverven! Als godsdienstig moment speelden we naamrolbal: we rollen de bal een voor een naar elkaars want iedereen in onze klas hoort er bij! Op woensdag zijn we rustig begonnen met een ballonnenmassage We leerden een versje aan over de ballon: Ballonnetje, ballonnetje ik blaas je op Ballonnetje, ballonnetje, je krijgt een dikke kop Ballonnetje, ballonnetje, ik blaas je......BOEM ...
Dankjewel voor het fantastisch schooljaar! Geniet van jouw welverdiende vakantie! Groetjes, Lore en familie
BeantwoordenVerwijderenDankjewel! 🥰
VerwijderenOok een dikke dankjewel voor het hartverwarmende kaartje!
Fijne vakantie! ☀️