Thema: Dokter Jules

Jules had opnieuw zijn koffer mee...
Daar zaten heel wat materialen
in verband met het thema in. 
We hebben deze materialen 
besproken en uitgetest.
Een van die materialen was een gipsverband!
Dat moesten we uitproberen!




In de klas bouwen we de keukenhoek 
om tot dokterspraktijk





 









Een spelletje op fijne motoriek: 
'pilletjes' sorteren met pincetten






We schrijven doktersvoorschriften






Aan de plasticinetafel rollen we 
bolletjes als medicijnen





We lezen doktersbriefjes en verzorgen onze lichaamsdelen






We maken een labo in onze klas en
maken ''siroopjes'' tegen keelpijn
(Crêpepapier in water)


















We kijken naar een digitaal verhaal 
van 'Jules in het ziekenhuis'
En ook de grote praatplaat werd besproken


In de boekenhoek hebben we boekjes gelezen als echte geleerden!





We leerden een versje over 'Rode Vlekjes'


We leerden er ook gebaren bij:
Rode vlekjes op mijn been
 Op mijn buik
En op mijn teen
 
 Rode vlekjes op mijn neus
 En op mijn oor
 Heb je daar geen zalfje voor?
 Rode vlekjes, overal
't jeukt zo erg, ik krab me al
 Nee zegt mama, stop daar mee.
Maar 't jeukt zo erg dus ik zeg NEE

Op vrijdag was 't zo'n mooi weer, dat we er even van profiteerden en een beetje langer buiten speelden 





Als de vriendjes thuis iets vertellen over een grote tv: dat klopt!
De werkmannen hebben een grote tv op wieltjes gebracht voor in onze klas! 
Even de klas herschikken en hij staat!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Thema: De kip en het ei! Pasen

Thema: Gekke schoenen!

Thema: Ballen en ballonnen